Daň z příjmů fyzických osob

Informace k dani z příjmu fyzických osob

Máte-li příjmy pouze ze závislé činnosti plynoucí výhradně z území České republiky a chcete/musíte podávat daňové přiznání, je třeba, abyste použili zkrácený formulář daňového přiznání:

Máte-li příjmy, díky nímž musíte podávat daňové přiznání, a nejsou-li mezi nimi příjmy z podnikání, je třeba, abyste použili formulář:

Máte-li mj. příjmy z podnikání a nejste účetní jednotkou a nevedete si tak podvojné účetnictví, je třeba, abyste použili tento formulář, který obsahuje i přehledy pro sociální zabezpečení a zdravotní pojištění:

Máte-li mj. příjmy z podnikání a jste účetní jednotkou a vedete si tak podvojné účetnictví), je třeba, abyste použili tento formulář, který obsahuje i přehledy pro sociální zabezpečení a zdravotní pojištění:

Jelikož všechny tři výše uvedené formuláře musí daňové subjekty se zřízenou datovou schránou podat elektronicky, formuláře umožňují export do xml souboru. Tyto soubory lze podat buď prostřednictvím aplikace EPO na serveru www.mfcr.cz (přičemž je potřeba vlastnit elektronický podpis), nebo je lze poslat datovou schránkou daňového subjektu. Soubory lze funkčně pustit jen v programu Microsoft Excel verze 2007 a vyšší. Pro postup při vyplňování souborů je potřeba se důsledně řídit pokyny na listu XML_export.

Formulář pro ostatní zdravotní pojišťovny je obecný formulář, jehož základem je formulář pro VZP. V minulých letech tento formulář akceptovaly bez výjimky Zdravotní pojišťovna Ministerstva vnitra ČR nebo Vojenská zdravotní pojišťovna. Pokud vaše pojišťovna nehodlá tento formulář akceptovat, bude nutné přehled pro zdravotní pojišťovnu zpracovat na tiskopise, který vám vaše zdravotní pojišťovna zaslala.

Upozorňujeme, že formuláře pro daň z příjmu fyzických osob nelze plnohodnotně použít v případě, máte-li příjmy ze zahraničí.

Pokyny k vyplnění přiznání k dani z příjmů fyzických osob

Pokyny k vyplnění přehledu pro Všeobecnou zdravotní pojišťovnu

Pokyny k vyplnění přehledu pro Správu sociálního zabezpečení

Textové formuláře potřebnéné pro styk s finančním úřadem

Pomoc při vyplňování formulářů

Máte-li technické problémy s vyplňováním, stahováním nebo tiskem formulářů stažených z tohoto serveru, kontaktujte správce této služby mailem. Mailovou odpověď garantujeme do 2 pracovních dnů. V akutních případech lze též využít telefonické podpory v pracovních dnech 8:00-15:00 na telefonním čísle 315 729 029.

Potřebujete-li pomoci s daňovými a účetními problémy, kontaktujte daňové oddělení společnosti Aspekt HM, kde si je možné smluvit placenou konzultaci.

Mluví za nás více než 30 let zkušeností

Poskytujeme komplexní servis v oblasti účetnictví, daňového poradenství a auditu s jasnou orientací na klienta a jeho potřeby.

Více informací